میخوام برای نفقه ام شکایت کنم میگید از کجا باید شروع کنم؟

پرسش

آقای وکیل روز شما بخیر باشد من زنی بی پناه هستم و شوهرم چند ماهه زندگی رو برام جهنم کرده و می دونم قصدش چیه می خواد کاری کنه که من خودم ول کنم برم اما من پای زندگیم موندم و حتی با اینکه تو این مدت بهم نفقه ام نداده با قرض کردن برای خودم خورد و خوراک تهیه کردم تا دستم جلوی نامرد دراز نباشه، میخوام الان از برای نفقه ام شکایت کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید که باید از کجا شروع کنم؟

پاسخ مشاور

ابتدا رونوشتی از سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی خود را تهیه نمایید سپس برای اینکه اثبات کنید در این مدت همسرتان به شما نفقه نداده است، چه دلیلی دارید؟؟ شهادت شهود، اظهارات مطلعین. در ادامه به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و آنجا با کمک گرفتن از عریضه نویسان دادخواست مطالبه نفقه معوقه و حال خود را مطرح کنید. سپس بعد از چند روز برای رسیدگی در دادگاه خانواده وقت رسیدگی تعیین و به شما ابلاغ می شود و در تاریخ تعیین شده در دادگاه حاضر شده و صحبت های خودتون را مطرح و برای اثبات اینکه همسرتان نفقه شما را نداده و نمیده به شهادت شهود استناد و مابقی مسیر را به تصمیم قضایی واگذار کنید.

آیا پاسخ به پرسش حقوقی برای شما مفید بود؟

به مشاوره رایگان حقوقی ای نیاز دارید؟درخواست مشاوره رایگان

با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید. بدیهیست پایگاه صلح هیچ گونه مسوولیتی از بابت استفاده شما از اسناد و مشاوره های منتشر شده در سایت بر عهده نمی گیرد.