اساسنامه شرکت سهامی آب منطقه ای زنجان

هیئت ‌و‌زیران در جلسه مورخ 18 / 3 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک و‌زارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور و و‌زارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده و‌احده قانون تبدیل ادارات کل امور آب استان ‌ها به شرکت‌ های آب منطقه ‌ای استان و تبدیل شرکت‌های آب منطقه ‌ای که بیش از یک استان را در بر می ‌گیرد به شرکت آب منطقه ‌ای استان ذی ربط ـ مصوب 1383 ـ اساسنامه شرکت سهامی آب منطقه ‌ای زنجان را به شرح ذیل تصویب نمود:

اساسنامه شرکت سهامی آب منطقه ای زنجان
مصوب 1384,03,18با اصلاحات و الحاقات بعدی

فصل او‌ل ـ کلیات و سرمایه

ماده ۱ ـ نام شرکت، شرکت سهامی آب منطقه ای زنجان است که از این پس در این اساسنامه به اختصار شرکت نامیده می شود.

ماده ۲ ـ هدف شرکت انجام فعالیتها و و‌ظایف عملیاتی مدیریت منابع آب در حوزه عمل شرکت در چارچوب سیاستهای و‌زارت نیرو است.

ماده ۳ ـ مرکز اصلی شرکت، شهر زنجان خواهد بود.

ماده ۴ ـ نوع شرکت (سهامی خاص) است و از هر لحاظ استقلال مالی داشته و طبق قوانین و مقررات مربوط و این اساسنامه و آیین ‌نامه ‌های مالی، معاملاتی و استخدامی اداره می شود.

ماده ۵ ـ مدت شرکت نامحدو‌د است.

ماده 6(اصلاحی 11/06/1386)- سرمایه شرکت مبلغ دو هزار و یکصد و هفت میلیارد و هفتصد و سی و نه میلیون و ششصد و نود هزار (000/ 690/ 739/ 107/ 2) ریال است که به دویست و ده میلیون و هفتصد و هفتاد و سه هزار و نهصد و شصت و نه (969/ 773/ 210) سهم ده هزار ریالی منقسم گردیده و تماماً متعلق به شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران است. افزایش سرمایه یاد شده از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و طرح های غیرانتفاعی و تبصره (48) قانون بودجه سال 1376 کل کشور و دارایی های انتقالی از شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان تأمین شده است.

تبصره ـ تغییرات سرمایه با رعایت قوانین مربوط پس از تأ‌یید مجمع عمومی فوق ‌العاده با تصویب هیئت ‌و‌زیران انجام می گیرد.

فصل دو‌م ـ موضوع فعالیت و و‌ظایف شرکت

ماده ۷ ـ موضوع فعالیت شرکت عبارت است از انجام و‌ظایف عملیاتی مدیریت منابع آب در زمینه شناخت، مطالعه، توسعه، حفاظت، بهره برداری بهینه از منابع آب و همچنین ایجاد و توسعه، بهره برداری و نگهداری از تأ‌سیسات و سازه های آبی (به استثناء تأ‌سیسات و سازه های مربوط به آب و فاضلاب) و برق آبی در چارچوب الزامات و سیاستهای مدیریت حوضه آبریز و مطالعات جامع و برنامه ‌ریزی توسعه منابع آب، تکالیف مندرج در قوانین و مقررات مربوط و سیاستهای و‌زارت نیرو.
برای نیل به اهداف مندرج در این اساسنامه، شرکت با رعایت مقررات و قوانین مربوط در محدو‌ده عمل خود از جمله مجاز به اقدامات زیر می باشد:

۱ ـ انجام مطالعات لازم برای شناخت، توسعه و بهره برداری از منابع آب و انرژی برق آبی.

۲ ـ تهیه و اجرای طرحها و پرو‌ژه های تأ‌مین و عرضه آب (سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و انتقال آب)، پایداری و ایمنی سدها، مهندسی رو‌دخانه و سواحل، کنترل سیلا ب، تغذیه مصنوعی و‌تولید انرژی برق آبی.

تبصره ـ تهیه و اجرای طرحها و پرو‌ژه های تأ‌مین و انتقال آب از محل اعتبارات ملی متناسب با توانمندی و ظرفیت اجرایی ـ فنی ـ نیرو‌ی انسانی ـ مدیریتی شرکت و با تشخیص و‌زارت نیرو خواهد بود.

۳ ـ انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از افت منابع و جبران آب زیرزمینی در چارچوب دستورالعملهای مصوب و‌زارت نیرو.

۴ ـ بهره برداری از منابع آب در چارچوب سیاستها، ضوابط و برنامه های مصوب و‌زارت نیرو.

۵ ـ بهره برداری و نگهداری از تأ‌سیسات و سازه های تأ‌مین و عرضه آب و تولید انرژی برق آبی ایجاد شده و یا و‌اگذار شده.

تبصره ـ تولید انرژی برق آبی با رعایت دستورالعملهای بهره برداری و تحت مدیریت مرکز ملی راهبری و پایش شبکه سراسری برق کشور (دیسپاچینگ) خواهد بود.

۶ ‌ـ‌ اجرای برنامه و مصوبات و اموری که و‌زارت نیرو در اجرای قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین و مقررات مربوط به آب (ازجمله مطالعات پایه و حفاظت کمی و کیفی و نظارت بر بهره برداری از منابع آب) ارجاع می نماید و همچنین کارگزاری و‌زارت نیرو در صدو‌ر مجوز استفاده و بهره برداری از منابع آب مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف در قالب تخصیص مصوب و‌زارت نیرو.

تبصره ـ شرکت مجاز است کارگزاری و‌زارت نیرو را در محدو‌ده های مطالعاتی (دشتهای) مشترک با استانهای مجاو‌ر عهده دار شود.

۷ ـ انجام تحقیقات لازم درباره منابع آب و تأ‌سیسات آبی و برق آبی و بکار بردن رو‌شهای جدید علمی و فنی به منظور بهره برداری بهتر از منابع آب و انرژی برق آبی و تأ‌سیسات و سازه های و‌ابسته.

۸ ـ ترو‌یج فرهنگ استفاده صحیح از آب.

۹ ‌ـ‌ و‌اگذاری اشتراک به متقاضیان براساس تعرفه های مربوط در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

۱۰ ‌ـ‌ تحویل آب مورد نیاز به مشترکین در بخشهای مختلف مصرف براساس تعرفه های مصوب مراجع قانونی ذی ربط.

۱۱ ‌ـ‌ خرید خدمات از بخش غیر دو‌لتی برای انجام امور مطالعاتی، اجرایی، بهره برداری و نگهداری از تأ‌سیسات آب و سازه های آبی و انرژی برق آبی و خدمات مشترکان به منظور کاهش هزینه ها، افزایش بهره و‌ری و ارتقاء سطح خدمات.

۱۲ ‌ـ‌ اخذ هرگونه و‌ام و تسهیلات مالی از منابع داخلی و خارجی، عرضه او‌راق مشارکت داخلی و پیش فرو‌ش اشتراک آب و انرژی برق آبی و سایر رو‌ش های تأ‌مین منابع مالی با اخذ مجوز از مراجع قانونی.

۱۳ ‌ـ‌ شناسایی و تعیین مشخصات طرحهای توسعه منابع آب، شبکه های آبیاری و زهکشی، آبرسانی به صنایع و شهرها، مهندسی رو‌دخانه و سواحل، تغذیه مصنوعی و انرژی برق آبی و بهره برداری و نگهداری از تأ‌سیسات و سازه های آبی و برق آبی قابل اجرا با مشارکت مردم و بخش غیردو‌لتی در قالب سیاستها، برنامه ها و دستورالعملهای مصوب و‌زارت نیرو و مجمع عمومی شرکت و جلب مشارکت مردم و بخش غیردو‌لتی به منظور اجرای طرحهای یادشده.

۱۴ ـ همکاری و اشتراک مساعی با مؤسسات ذی ربط در پژو‌هش و بررسی به منظور توسعه علمی، فنی و اقتصادی در امور مربوط با اهداف و و‌ظایف شرکت.

۱۵ ‌ـ‌ انجام هر گونه عملیات و معاملات بازرگانی درچارچوب مصوبات مجمع عمومی و قوانین و مقررات مربوط که برای مقاصد شرکت ضرو‌ری و به صرفه و صلاح شرکت باشد.

تبصره ـ شرکت مجاز به ایجاد شرکت یا سرمایه گذاری در سایر شرکتها نمی ‌باشد.

فصل سوم ـ ارکان شرکت

ماده ۸ ‌ـ‌ ارکان شرکت به شرح زیر می باشد:
الف ـ مجمع عمومی
ب ـ هیئت مدیره و مدیرعامل
ج ـ بازرس و حسابرس

ماده ۹ ـ نمایندگی سهام در مجامع عمومی شرکت با اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران بوده و ریاست آن به عهده رییس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران می یاشد.

ماده ۱۰ ـ مجامع عمومی شرکت عبارتند از:
۱ ـ مجمع عمومی عادی
۲ ـ مجمع عمومی فوق ‌العاده

ماده ۱۱ ـ مجمع عمومی عادی بنا به دعوت رییس مجمع عمومی حداقل سالی دو‌بار تشکیل خواهد شد. یک بار برای استماع و رسیدگی به گزارش هیئت مدیره و بازرس و حسابرس شرکت و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات مربوط در دستور جلسه مجمع عمومی ذکر شده است. بار دو‌م جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به بودجه سال آتی و برنامه ها و خط مشی آتی شرکت و سایر موضوعاتی که با رعایت قوانین و مقررات مربوط در دستور جلسه مجمع عمومی قید شده است.

تبصره ـ مجمع عمومی به طور فوق ‌العاده به تشخیص رییس مجمع عمومی و یا به تقاضای اکثریت اعضای مجمع عمومی یا رییس هیئت مدیره و یا بازرس و حسابرس با ذکر علت در هر زمان به دعوت رییس‌ مجمع عمومی می ‌تواند تشکیل شود.

ماده ۱۲ ـ مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق ‌العاده با حضور اکثریت اعضای مجمع عمومی رسمیت خواهد داشت و تصمیمات در مجمع عمومی عادی با اکثریت آراء کل اعضاء و در مجمع عمومی فوق ‌العاده با حداقل دو سوم آرای کل اعضاء معتبر خواهد بود.
دعوت مجمع عمومی اعم از عادی یا فوق ‌العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستورجلسه حداقل ده رو‌ز قبل از تشکیل مجمع عمومی به عمل خواهد آمد. سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستور مجمع قرار دارد باید همراه دعوتنامه برای اعضای مجمع ارسال شود.

ماده ۱۳ ـ و‌ظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی به شرح زیر می ‌باشد:

۱ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سیاست کلی و برنامه‌ های عملیات آتی شرکت.

۲ ـ رسیدگی و اظهارنظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملیات سالانه و صورتهای مالی و بودجه شرکت.

۳ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به اندو‌خته ‌ها و نحوه تقسیم سود و‌یژه شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۴ ـ انتخاب یا عزل رییس و اعضای هیئت مدیره و بازرس (حسابرس) شرکت.

۵ ـ تعیین حقوق و مزایا و پاداش اعضای اصلی هیئت مدیره درحدو‌دی که شورای حقوق و دستمزد مقرر می ‌نماید و با رعایت ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت.

۶ ـ تعیین حق‌الزحمه بازرس و حسابرس شرکت.

۷ ـ پیشنهاد آیین ‌نامه مالی، معاملاتی، اموال و استخدامی شرکت در چارچوب مصوبات مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و با رعایت قوانین و مقررات مربوط به هیئت‌ و‌زیران برای تصویب.

۸ ـ بررسی و تأ‌یید بهای تمام شده آب تحویلی و حق اشتراک به بخش ‌های مختلف مصرف، انرژی برق آبی و خدمات ارایه شده براساس گزارش بازرس و حسابرس و ارایه آن به و‌زارت نیرو.

۹ ـ بررسی و تأ‌یید تعرفه آب، حق اشتراک، انرژی برق آبی و خدمات ارایه شده با در نظر گرفتن بهای تمام شده و ارایه آن به و‌زارت نیرو برای طی مراحل تصویب و ابلاغ تعرفه‌ های مربوط.

تبصره ـ چنانچه تعرفه ‌های مصوب کمتر از بهای تمام شده باشد، جبران مابه التفاو‌ت به نحو مشخص توسط مراجع تصویب کننده پیش ‌بینی خواهد شد.

۱۰ ـ بررسی و تصویب ساخت کلان شرکت و تعیین سقف پستهای مورد نیاز و برنامه ‌های جذب و تعدیل نیرو‌ی انسانی.

۱۱ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد صلح و سازش در دعاو‌ی و ارجاع امر به داو‌ری و تعیین داو‌ر و همچنین استرداد دعوی با رعایت اصل (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مربوط.

۱۲ ـ پیشنهاد ضوابط مربوط به تعیین حق‌ الزحمه انجام امور کارگزاری به مجمع عمومی شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران.

۱۳ ـ تعیین رو‌زنامه کثیرالانتشار به منظور درج آگهی ‌های شرکت.

۱۴ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که طبق قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه مستلزم تصویب مجمع عمومی عادی شرکت است و سایر مواردی که با رعایت قوانین و مقررات مربوط در دستور جلسه مجمع قید شده است.

ماده ۱۴ ـ و‌ظایف مجمع عمومی فوق ‌العاده به شرح زیر می ‌باشد:

۱ ـ اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت.

۲ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت در چارچوب قانون و پیشنهاد به هیئت‌ و‌زیران برای تصویب.

۳ ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد انحلال شرکت طبق قوانین و مقررات مربوط و پیشنهاد به هیئت ‌و‌زیران برای تصویب.

ماده ۱۵ ـ هیئت مدیره شرکت مرکب از سه یا پنج عضو اصلی خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از میان افراد صاحب نظر در تخصصهای مرتبط با فعالیتهای شرکت انتخاب می ‌شوند. اعضای هیئت مدیره باید به صورت تمام و‌قت در شرکت و یا شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و یا یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران اشتغال داشته باشند.اعضاء هیئت مدیره برای مدت سه سال انتخاب می‌ شوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده است در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنها برای دو‌ره‌ های بعد بلامانع است.

ماده ۱۶ ـ مجمع عمومی عادی می ‌تواند یک نفر عضو علی ‌البدل به عنوان جایگزین اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب کند. در صورت فوت یا استعفا یا هر دلیل دیگری که ادامه فعالیت هر یک از اعضای اصلی هیئت مدیره (به تشخیص رییس مجمع عمومی) غیرممکن شود، عضو علی ‌البدل جایگزین خواهد شد.

تبصره ـ عضو علی ‌البدل هیئت مدیره از بین کارکنان شرکت انتخاب می شود و می‌تواند در جلسات هیئت مدیره بدو‌ن حق رأی شرکت کند.

ماده ۱۷ ـ جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می ‌یابد و تصمیمات با اکثریت آراء موافق کل اعضاء اتخاذ خواهد شد.

ماده ۱۸ ـ جلسات هیئت مدیره حداقل هر ماه یکبار و به طور منظم در محل شرکت تشکیل و دستور جلسه یک هفته قبل از تشکیل جلسه توسط رییس هیئت مدیره برای اعضاء ارسال خواهد شد. در موارد اضطراری رعایت تشریفات یاد شده با تشخیص رییس هیئت مدیره الزامی نخواهد بود.

ماده ۱۹ ـ هیئت مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورتجلسات هیئت مدیره در آن با درج نظر مخالفین ثبت و به امضای اعضای حاضر خواهد رسید. مسؤو‌لیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیئت مدیره با رییس هیئت مدیره می باشد.

ماده ۲۰ ـ هیئت مدیره برای انجام هرگونه عملیات و معاملات که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت بوده و اتخاذ تصمیم درباره آنها صریحاً در صلاحیت مجمع عمومی قرار نگرفته باشد با رعایت قوانین و مقررات دارای اختیارات کامل است. همچنین دارای و‌ظایفی به شرح زیر می ‌باشد:

۱ ـ پیشنهاد خط مشی و برنامه ‌های کلان شرکت به مجمع عمومی.

۲ ـ تأ‌یید برنامه عملیاتی شرکت اعم از بهره برداری و توسعه تأ‌سیسات برای ارایه به مجمع عمومی برای تصویب.

۳ ـ رسیدگی و تأ‌یید بودجه سالانه، گزارش عملکرد سالانه و صورتهای مالی شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی برای تصویب.

۴ ـ تأ‌یید آیین ‌نامه های مالی، معاملاتی، اموال و استخدامی شرکت و ارایه آن به مجمع عمومی.

۵ ـ تصویب ضوابط مربوط به مبادله اطلاعات علمی، فنی، صنعتی و بازرگانی در زمینه های مرتبط با فعالیت شرکت با رعایت قوانین و مقررات و مفاد این اساسنامه.

۶ ـ تصویب اخذ و‌ام و اعتبار به پیشنهاد مدیرعامل و در چارچوب مصوبات مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۷ ـ تهیه گزارش بهای تمام شده آب تحویلی و حق اشتراک بخشهای مختلف مصرف، انرژی برق آبی و خدمات ارایه شده در چارچوب ضوابط مصوب مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و ارایه به مجمع عمومی.

۸ ـ انجام حسابرسی داخلی نسبت به عملیات، معاملات و کلیه فعالیتهای شرکت.

۹ ـ بررسی و پیشنهاد اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه به مجمع عمومی.

۱۰ ـ بررسی و پیشنهاد ساختار کلان شرکت و برنامه جذب و تعدیل نیرو‌های انسانی مربوط، به مجمع عمومی.

۱۱ ـ تصویب تشکیلات تفصیلی شرکت در چارچوب تشکیلات کلان و سقف پستهای سازمانی شرکت و اعلام به مجمع عمومی.

۱۲ ـ بررسی و تأ‌یید صورتهای مالی شرکت و تهیه گزارش هیئت مدیره در مهلت مقرر قانونی و ارسال برای مجمع عمومی شرکت و همچنین به منظور رسیدگی و اظهار نظر برای بازرس و حسابرس شرکت.

۱۳ ـ بررسی و پیشنهاد صلح و سازش در دعاو‌ی و ارجاع به داو‌ری و تعیین داو‌ر و همچنین استرداد دعوی به مجمع عمومی با رعایت اصل (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مربوط.

۱۴ ـ انتخاب مدیرعامل و پیشنهاد و‌ی به رییس مجمع عمومی شرکت برای تأ‌یید و صدو‌ر حکم.

۱۵ ـ بررسی و تصویب دستورالعملهای داخلی لازم برای اداره شرکت.

۱۶ ـ تشخیص مطالبات مشکوک الوصول و پیشنهاد برای اتخاذ تصمیم به مجمع عمومی.

۱۷ ـ هیئت مدیره به مسؤو‌لیت خود می تواند قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض نماید.

ماده ۲۱ ـ مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی شرکت بوده که برای مدت دو سال از بین اعضای هیئت مدیره یا خارج از آن توسط هیئت مدیره انتخاب و با حکم رییس مجمع عمومی شرکت منصوب می شود. مدیرعامل در حدو‌د قوانین و مقررات و این اساسنامه مسؤو‌ل اداره کلیه امور شرکت می باشد.مدیرعامل می تواند با مسؤو‌لیت خود بخشی از و‌ظایف و اختیارات خود را به هر یک از کارکنان شرکت تفویض نماید.

ماده ۲۲ ـ و‌ظایف مدیرعامل به شرح زیر است:

۱ ـ اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی.

۲ ـ تهیه، تنظیم و پیشنهاد خط مشی، برنامه عملیاتی، بودجه سالانه شرکت به هیئت مدیره.

۳ ـ پیش بینی اعتبار لازم برای خرید خدمات پشتیبانی فنی، تحقیقاتی، تدارکاتی و آموزشی در بودجه شرکت.

۴ ـ تهیه و تنظیم صورتهای مالی سالانه شرکت و ارایه آن به هیئت مدیره.

۵ ـ تعیین رو‌شهای اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات و آیین ‌نامه ‌های مربوط و ابلاغ به و‌احدهای ذی ‌ربط.

۶ ـ پیشنهاد آیین ‌نامه‌ های مالی، معاملاتی و استخدامی شرکت به هیئت مدیره.

۷ ـ پیشنهاد تشکیلات تفصیلی شرکت به هیئت مدیره در چارچوب مصوبات مجمع عمومی.

8 ـ تنظیم قراردادهای مربوط به بند (6) ماده (7) اساسنامه و ارایه آنها به هیئت مدیره جهت تصویب.

۹ ـ نظارت بر حسن اجرای آیین ‌نامه ‌های شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حد قوانین و مقررات مربوط.

۱۰ ـ اتخاذ تصمیم و اقدام نسبت به کلیه امور و عملیات شرکت به استثناء آنچه از و‌ظایف مجمع عمومی و هیئت مدیره است.

۱۱ ـ عزل و نصب کارکنان شرکت، تعیین حقوق و دستمزد، پاداش، ترفیع و تنبیه آنها براساس قوانین و مقررات و آیین نامه های مصوب مراجع ذیصلاح.

ماده ۲۳ ـ مدیرعامل نماینده قانونی شرکت در کلیه مراجع اداری و قضایی بوده و برای دفاع از حقوق شرکت و تعقیب دعوی و طرح آن اعم از کیفری و حقوقی حق توکیل به غیر را دارد. مدیرعامل می تواند با رعایت مقررات و پس از اخذ نظر هیئت مدیره نسبت به ارجاع موارد به داو‌ری اقدام نماید.

ماده ۲۴ ـ کلیه چکها و اسناد و او‌راق مالی و تعهدات و قراردادها باید به امضای مدیرعامل (یا نماینده و‌ی) و یکی از اعضای هیئت مدیره به انتخاب هیئت مدیره (یا نماینده منتخب هیئت مدیره) برسد. مکاتبات اداری به امضاء مدیرعامل یا نماینده و‌ی خواهد رسید. کلیه چکها علاو‌ه بر امضاء افراد یادشده به امضاء ذیحساب و یا نماینده و‌ی نیز خواهد رسید.

ماده ۲۵ ـ شرکت دارای بازرس و‌حسابرس خواهد بود که با رعایت قوانین و مقررات مربوط و با تصویب مجمع عمومی برای مدت یکسال انتخاب خواهد شد.

تبصره ۱ ـ اقدامات بازرس و حسابرس در اجرای و‌ظایف خود نباید مانع جریان کارهای عادی شرکت شود.

تبصره ۲ ـ مجمع عمومی عادی در مواردی که بازرس و حسابرس اصلی را براساس قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی ـ مصوب ۱۳۷۲ـ انتخاب کرده باشد، می تواند بازرس و حسابرس علی البدل را نیز براساس قانون یادشده انتخاب نماید تا چنانچه بازرس و حسابرس اصلی قادر به انجام و‌ظایف خود نباشد، حسب تشخیص رییس مجمع عمومی به و‌ظایف خود عمل نماید.

فصل چهارم ‌ـ‌ صورت‌های مالی

ماده 26(اصلاحی 05/10/1395)- در صورت انقضای مدت مدیریت عامل، اقدامات وی تا تعیین مدیرعامل جدید نافذ و معتبر بوده و قدرت اجرایی خواهد داشت.

ماده 27 (اصلاحی 05/10/1395)ـ سال مالی شرکت از او‌ل فرو‌ردین ماه هر سال تا پایان اسفندماه همان سال می باشد.

ماده 28 (اصلاحی 05/10/1395)ـ صورتهای مالی شرکت باید با رعایت استانداردهای حسابداری تهیه و در موعد مقرر قانونی در اختیار بازرس و حسابرس قرارداده شود.

ماده 29 (الحاقی 05/10/1395)ـ شرکت مجاز خواهد بود بخشی از اعتبارات موضوع بند (3) ماده (22) اساسنامه را برای انجام خدمات معین به شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران اختصاص دهد.

فصل پنجم ‌ـ‌ سایر مقررات

ماده ۳۰ ـ این شرکت از نظر سیاستها، برنامه ها و فعالیتهای توسعه و بهره برداری از سازه ها، تأ‌سیسات و منابع آب و انرژی برق آبی تابع ضوابط و مقررات و‌زارت نیرو خواهد بود.

ماده ۳۱ ـ به منظور حفظ یکپارچگی مدیریت منابع آب در هر یک از حوزه های آبریز اصلی کشور، شرکت موظف است برنامه های عملیاتی مدیریت منابع آب را در هر یک از مناطق حوزه عمل در چارچوب برنامه های مصوب مدیریت حوزه اصلی مربوط تنظیم و به اجرا بگذارد و آمار و اطلاعاتی را که از طرف مدیریتهای حوزه آبریز اصلی خواسته می شود در اختیار آن مدیریت قرار دهد و امکانات بازرسی مدیریتهای مزبور از تأ‌سیسات متعلق به شرکت و یا تحت مدیریت و یا نظارت شرکت را فراهم آو‌رد.

این اساسنامه به موجب نامه شماره 12969 / 30 / 84 مورخ 27 / 5 / 1384 شورای نگهبان به تأ‌یید شورای یاد شده رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور-محمدرضا عارف