1. مشخصات طرفین قرارداد

1. 1 مشخصات کارفرما :

آقا/ خانم/ شرکت ......... به مدیریت/ نمایندگی ...... به شماره ملّی/ شماره ثبتی ...... به نشانی ........ شماره تلفن ثابت ....... و شماره همراه ....... می باشد.

1. 2 مشخصات پیمانکار :

آقا/ خانم/ شرکت ......... به مدیریت/ نمایندگی ...... به شماره ملّی/ شماره ثبتی ...... به نشانی ........ شماره تلفن ثابت ....... و شماره همراه ....... می باشد.

2. موضوع قرارداد و محل انجام آن

موضوع قرارداد حاضر عبارت است از طراحی، ساخت پلان، تأمین مصالح از جمله لوله ها و حمل آن و اجرای عملیات لوله کشی گاز داخلی ساختمان به نشانی ....... طبقه ....... شماره پروانه ساختمانی ........ به تاریخ ...../..../.... می باشد.

3. محاسبات و مشخصات فنی پروژه

3. 1 نصب شیر ..... میلی متری بر روی لوله تا قطر ....... میلی متر با استفاده از تبدیل مجاز می باشد.

3. 2 لوله های روکار می بایست در ارتفاع .... سانتی متر از سطح زمین نصب گردد تا موجب صدمات خارجی نشود.

3. 3 بست لوله هایی که بصورت قائم نصب شده بایست کاملاً لوله را در خود گرفته باشد و آن را مهار نماید.

3. 4 میزان فاصله استاندارد لوله های گاز و لوله های آب می بایست حداقل ..... سانتی متر باشد.

3. 5 عبور لوله گاز از کانال های عمودی بایست به نحوی باشد که دارای مسیر دسترسی به هوای آزاد را داشته باشد.

3. 6 عبور لوله گاز از هواکش، آسانسور، دودکش و امثالهم ممنوع می باشد.

3. 7 فاصله لوله گاز با سیم های برق کار شده در داخل دیوار ساختمان، می بایست حداقل ...... سانتی متر باشد.

4. هزینه قرارداد( به تفکیک و کلی)

4. 1 هزینه اجرای کل موضوع قرارداد از جمله طراحی و ساخت پلان، تأمین لوله و اتصالات، حمل آن ها و نصب در ساختمان در مجموع به ارزش ....... ریال تعیین می گردد.

4. 2 هزینه جزء به جزء اجرای موضوع قرارداد به شرح ذیل می باشد:

4. 2. 1 هزینه طراحی و ساخت پلان لوله کشی گاز ساختمان به ارزش ...... ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 2 هزینه تأمین لوله و اتصالات از قرار هر متر به ارزش ..... ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 3 هزینه حمل مصالح لوله ها و ابزار آلات خریداری شده تا محل کارگاه به ارزش ..... ریال محاسبه می گردد.

4. 2. 4 هزینه لوله کشی گاز از قرار هر متر بهمراه هزینه رنگ کاری لوله ها به ارزش ...... ریال محاسبه می گردد.

5. شرایط پرداخت

5. 1 مبلغ ...... ریال معادل ..... درصد از کل ارزش قرارداد در هنگام عقد قرارداد پرداخت می گردد( در ازای دریافت چک تضمین به ارزش ....... ریال به شماره ..... ).

5. 2 مبلغ ...... ریال معادل ...... درصد از کل ارزش قرارداد پس از انجام 50% کار با تأیید سرپرست کارگاه.

5. 3 مبلغ ...... ریال معادل ...... درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) .

5. 4 مبلغ ...... معادل ...... درصد از کل ارزش قرارداد پس از اتمام دوره گارانتی و رفع نواقص احتمالی( دوره گارانتی .... می باشد).

6. اسناد و مدارک پیمان

این قرارداد در برگیرنده اسناد و مدارک ذیل می باشد :

الف- سند قرارداد(پیمان پیش رو)

ب- نقشه های کلی، تفصیلی و اجرایی و کلیه دستورکارها و توافقنامه هایی که در حین اجرای موضوع قرارداد به توافق طرفین می رسد.

7. مدت انجام موضوع قرارداد

مدت کامل انجام پروژه ........... روز کاری بوده و تاریخ شروع قرارداد ............ و تاریخ خاتمه قرارداد ............... می‌باشد.

8. دیرکرد طرفین در انجام پروژه

چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه .............. ریال به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می گردد.

در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.

9. نظارت

نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید.

10. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

هزینه های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه با توافق طرفین به عهده .... است.  ایشان می بایست کارگاه را به نحوی مناسب تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد. در پایان کار، ایشان باید نسبت به تخریب و خارج نمودن مواد حاصل از تخریب، اقدام نماید، مصالح بازیافتی از تخریب متعلق به ..... است .

11. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا در خارج از آن در انبارها و غیره باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .

12. تعهدات پیمانکار

12. 1 پیمانکار متعهد می گردد که مفاد مبحث 17 مقررات ملی ساختمان نسبت به طراحی و تهیه نقشه های اجرائی و تهیه مصالح مورد نیاز و اجرای سیستم لوله کشی گاز داخلی ساختمان رعایت نماید.

12. 2 پیمانکار متعهد می گردد بهنگام طراحی و ساخت مسیر لوله کشی گاز، ایمن ترین و کوتاه ترین مسیر ممکن را برای لوله کشی گاز مد نظر قرار دهد.

12. 3 پیمانکار متعهد می گردد پیش از تأمین لوله، اتصالات و سایر ابزارهای مورد نیاز، تأیید کارفرما و مهندس ناظر را نسبت به رعایت استانداردهای مصالح خریداری شده را اخذ نماید.

12. 4 پیمانکار ملزم است به منظور ارزیابی کنترل کیفیت لوله های نصب شده، پس از پایان کار، سیستم لوله کشی گاز ساختمان را زیر فشار ...... psi به مدت ....... قرار دهد و گزارشی از آن تهیه و در اختیار کارفرما و مهندس ناظر قرار دهد.

12. 5 پیمانکار متعهد می گردد که در سیستم لوله کشی که پیشتر انجام شده و مورد تأیید شرکت گاز قرار گرفته است، تغییر ایجاد نکند.

12. 6 پیمانکار متعهد می گردد پس از پایان عملیات موضوع قرارداد، و عدم تأیید توسط مهندس ناظر، پیمانکار بایست تمامی خسارات مادی و معنوی کارفرما را جبران نماید.

12. 7 پیمانکار نسبت به صحت کار، سلامت افراد و ایمنی محیط کارگاه و همچنین رعایت اصول و مقررات ایمنی و حفاظت فنی و مقررات قانون کار از مسئولیت مطلق برخوردار است و می بایست به تذکرات کارفرما و دستگاه نظارت توجه مقتضی مبذول نماید.

12. 8 پیمانکار مسئول تهیه و تأمین لوازم و وسایل ایمنی به اندازه کافی برای پرسنل خویش بوده و همچنین می بایست از افراد متخصص و فنی در امر لوله کشی گاز بهره ببرد و یا حداقل پیش از اجرای موضوع قرارداد پرسنل ایشان آموزش های لازم را فرا ببیند. هر گونه قصور و بی مبالاتی نسبت به این امر، مسئولیت را متوجه مستقیم شخص پیمانکار می نماید.

12. 9 مستقل از هر شرط صریح در قرارداد، پیمانکار در مقابل کارفرما به ازای هر پیامد ناشی از تأخیر، ضعف عملکرد، سستی و بی مبالاتی، نقض قرارداد و قصور انجام شده متعهد و مسئول است.

12. 10 شخص پیمانکار در مقابل هر گونه قصور، بی مبالاتی، بی توجهی به نکات ایمنی از سوی پرسنل خویش در مقابل کارفرما مسئول می باشد.

12. 11 پیمانکار در مقابل هر گونه ادعا، مطالبه خسارت، مخارج و هزینه هایی که در جهت اجرای موضوع قرارداد اعم از اینکه از جانب خویش یا پرسنل خود صورت گیرد مسئول است و کارفرما از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد.

12. 12 در صورت لزوم، پیمانکار متعهد می گردد در غیاب خویش، فردی متخصص و مسئول را بعنوان نماینده خود و مدیر پروژه تعیین نماید؛ در صورت تأیید کارفرما سمت ایشان اعتبار پیدا می کند.

12. 13 پیمانکار متعهد می گردد مدارک و اسناد و گزارش های فعالیت های انجام شده مطابق با برنامه زمانبندی اجرای پروژه، در پایان انجام هر یک از بخش ها، در اختیار کارفرما قرار دهد.

12. 14 پیمانکار متعهد می گردد پس از مرحله نصب و راه اندازی سیستم موضوع قرارداد و پیش از تحویل موقت و نهایی، نسبت به آموزش رایگان/ یا با هزینه پرسنل کارفرما جهت کار و بهره برداری از تجهیزات موضوع قرارداد اقدام نماید.

12. 15 پیمانکار متعهد می گردد اجرای موضوع قرارداد را با اعمال نوین ترین روش ها و اصول متداول فنی و در نظر داشتن منافع کارفرما در تأمین تجهیزات اقدام نماید.

12. 16 پیمانکار نسبت به اصلی بودن و نو بودن تجهیزات خریداری شده مسئول می باشد و هر گونه تجهیزات مستعمل یا تعمیر شده از ایشان پذیرفته نمی شود و نسبت به بکارگیری آن ها مسئولیت مطلق دارد.

12. 17 پیمانکار نسبت به حفظ و حراست از اطلاعات و اسناد مربوطه که در اختیار ایشان قرار می گیرد، مسئول بوده و ملزم است تحت هیچ شرایطی اطلاعات، مدارک و دانش فنی ای که توسط کارفرما در اختیار ایشان گذاشته می شود را فاش نکند.

12. 18 پیمانکار متعهد می گردد که از جمیع قوانین و مقررات ناظر بر قرارداد حاضر از جمله قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی و همچنین قوانین مربوط به مالیات ها و عوارض کاملاً مطلع بوده و نسبت به رعایت آن ها مسئول می باشد.

12. 19 پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد.

12. 20 تهیه، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب، مسکن، بیمه و غذای افراد مشغول در کارگاه برعهده پیمانکار می باشد.

12. 21 پیمانکار موظف است تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

13. تعهدات کارفرما

13. 1 نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

13. 2 آب، برق و در صورت وجود گاز مورد نیاز پیمانکار، جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می باشد.

13. 3 کارفرما موظف است محلی را به منظور استراحت و صرف غذا ، سرویس بهداشتی در محل کارگاه برای کارکنان فراهم نماید.

13. 4 کارفرما موظف است کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

13. 5 کارفرما موظف است مطابق با قرارداد، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت های لازم را با پیمانکار تسویه نماید؛ و مطابق با ماده 5 قرارداد حاضر، نسبت به پرداخت های مرحله ای اهتمام ورزد.

13. 6 کارفرما از بابت موارد و ابزارهایی که در اختیار پیمانکار قرار می دهد، حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارد.

13. 7 کارفرما متعهد می گردد زمین مربوط به دپوی مصالح از جمله لوله ها و اتصالات را که از ایمنی و حفاظت مطلوبی نسبت به پیشگیری از سرقت داشته باشد را در اختیار پیمانکار قرار دهد.

14. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

15. دستگاه نظارت

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقبل نموده است به عهده .......... که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.

16. مالیات پروژه

هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده ........ است، که بر اساس قوانین و مقررات تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.

17. موارد فسخ قرارداد

17. 1 انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.

17. 2 عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.

17. 3 تأخیر در شروع بکار پروژه بیش از ............... روز از تاریخ ابلاغ قرارداد.

17. 4 تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد.

17. 5 غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.

18. اختلافات ناشی از قرارداد

اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا از طریق سازش بین طرفین و در صورت عدم سازش، با مراجعه به مرجع داوری حل و فصل خواهد شد. طرفین قرارداد بدواً ............ را به عنوان داوری مرضی الطرفین برگزیدند.

19. موارد متفرقه

1۹. 1 موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است .

1۹. 2 در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .

1۹. 3 موارد پیش بینی نشده در این قرارداد با توافق طرفین براساس اصل آزادی اراده خواهد بود .

20. نُسخ قرارداد

قرارداد حاضر در ........ ماده و ....... نسخه تهیه و به  امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.

 

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان       امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان


در صورتیکه اطمینان پیدا کردید که نمونه سند مورد نیاز شما در سایت قرار ندارد لطفا به صفحه درخواست نمونه اسناد حقوقی رفته و فرم مربوطه را تکمیل کنید.